Boon Edam

Hogere conversersie door restyling, slimme techniek en verbeterde gebruikerservaring

Conversieverhoging

Boon Edam is een ‘early adopter’ in de bouwsector op het gebied van internet. Al in 1996 was er een meertalige website. Sindsdien wordt er continue ingespeeld op technische ontwikkelingen en de behoeftes van (potentiele) klanten. Boon Edam lanceerde in januari 2016 haar nieuwe responsive website.

Vraag

In de bouwbranche speelt het internet vooral een grote rol in de oriëntatiefase van de customer journey. De potentiële klanten van Boon Edam bezoeken de websites van fabrikanten met name om zich te orientiëren op de verschillende producten en om marktnformatie te verkrijgen. Zij gebruiken de websites ook voor het opdoen van inspiratie en het volgen van trends. Met doelgerichte pagina’s die in harmonie samenwerken en sterk inspelen op beleving, moet de nieuwe website als belangrijkste marketingcommunicatiekanaal volledig inspelen op de customer journey van de doelgroepen. Geef de gebruikers op elk moment en elk device de meest relevant infomatie. Verhoog de conversie en verleid gebruikers met aansprekende cases.

Resultaat

Door middel van professionele monitoring en tests van de user experience gecombineerd met data-analyses van de afgelopen jaren zijn alle learnings vertaald naar de nieuwe responsive website om de ultieme beleving onder de doelgroepen op alle apparaten te kunnen aanbieden. Het project was een intensieve samenwerking tussen het online team van Boon Edam, online marketingbureau FirstFocus en Triquanta. De websites zijn sinds 27 januari 2016 live en Boon Edam merkte direct al sterke verbeteringen ten opzichte van de vorige websites zoals:

  • Bezoekers bezoeken gemiddeld meer pagina’s (stijging van 6% t.o.v. zelfde periode vorig jaar);
  • Bezoekers blijven gemiddeld langer op de website (stijging van 3,5% t.o.v. zelfde periode vorig jaar);
  • Conversies op mobiele apparaten en tablet zijn toegenomen (stijging van 150% t.o.v. zelfde periode vorig jaar);
  • Conversies zijn toegenomen, vooral de harde conversies waar men zijn gegevens moet invullen zoals het aanvragen van tekeningen en offertes (stijging van 106.36% t.o.v. zelfde periode vorig jaar);
  • De Bounce Rate is flink afgenomen (daling van 10.69% t.o.v. zelfde periode vorig jaar);
  • De gebruikersinteractie en het gebruiksgemak is flink toegenomen. Bezoekers bekijken meer foto’s, surfen gemakkelijker door de site, navigeren sneller naar de juiste informatie en kunnen belangrijke info met gemak vinden.